Strategi
En digital strategi giver ro i maven
Travlhed og fokus på din kerneforretning kan betyde, at du mister overblikket over dine markedsføringsaktiviteter. Det undgår du med en digital strategi.
Du vil gerne have øget synlighed – og flere kunder. Du er klar over, at noget skal gøres. Men du får ikke rigtig gjort noget ved hjemmesiden… webshoppen… nyhedsbrevene… de sociale medier… videoproduktion – og alt det andet, som kan bidrage til din bundlinje.
Du har ikke tid og brænder dybest set mere for det, du selv er god til: din kerneforretning. Derfor har du brug for hjælp til at få lavet en digital strategi.
En håndgribelig plan giver ro i maven, og du kan bruge din tid, energi og økonomi på den mest optimale måde. Og på det du er god til.
Digital strategi kræver identificering og afdækning
- Digital tilstandsrapport: Analyse af udfordringer og muligheder
- Hvilke tiltag skal der konkret til for at opnå de ønskede forretningsmål?
- Har I ressourcerne, teknologien og medarbejderne til at føre den digitale indsats ud i livet?
- Hvilke KPI’er skal I måle effekten på?
Når den digitale strategi er nedfældet, står du med en plan, som både medarbejdere og ledelse skal være fortrolige med. Kundens rejse involverer touchpoints i flere afdelinger på tværs af organisationen.
For at opnå succes, er det nødvendigt, at strategien forankres blandt medarbejdere. Både IT, HR, Marketing og Salg er en del af den digitale kunderejse.
Læs hvad brugen af sociale medier i markedsføringen kræver